تکنیک های سئو به زبان ساده – بخش دوم آموزش بهینه سازی وبسایت

  • جمعه ۲۳ تیر, ۱۳۹۶
  • ۹۶۱ بازدید

تکنیک های سئو به دو دسته گسترده بخش بندی شده اند. این دو دسته عبارتند از White Hat SEO (سئو کلاه سپید) و Black Hat SEO (سئو کلاه سیاه) که در اصطلاحات عامیانه سئو سیاه نیز نام گرفته است. در بخش دوم از آموزش سئو قصد داریم تا به روش یا تکنیک های سئو بصورت تخصصی و کامل بپردازیم.

معرفی تکنیک های سئو

در ابتدا دو تکنیک مهم سئو را نام بردیم و احتمالا شاید تا الان چیز هایی دست گیرتان شده باشد ولی در ادامه قصد داریم هر کدام از این تکنیک های سئو را تعریف کنیم.

White Hat SEO یا سئو کلاه سپید

تکنیکی از سئو است که موتور های جستجوگر به عنوان یک طراحی خوب و اصولی و استاندارد برای وبسایت ها پیشنهاد می کنند و مورد تایید است. تکنیک سئو کلاه سپید مشخصات زیر را دارا می باشد.

  • مطابق با گفته ها و مستندات موتور های جستجوگر است.
  • هیچ گونه فریب کاری در آن انجام نمی شود و همه چیز به صورت طبیعی اتفاق می افتد.
  • در این روش این اطمینان وجود دارد که اگر محتوایی در یک موتور جستجوگر ایندکس می شود و رنک می گیرد، به همان شکل هم برای کاربر نمایش داده خواهد شد.
  • این اطمینان وجود خواهد داشت که صفحه ای که ساخته شده است برای کاربران ساخته شده باشد و نه تنها به خاطر رنک گرفتن و موتور های جستجوگر
  • کیفیت صفحات وب در این روش اهمیت دارد و کوشش بر این است که صفحه ای با محتوای ارزنده ساخته شود.
  • کوشش می شود که محتوای مورد نیاز و مورد نیاز کاربران در وبسایت وجود داشته باشد.

پیشنهاد ما این است که همیشه پیرو تکنیک سئو کلاه سپید باشید و برای فریب دادن کاربران خود کوشش نکنید! صداقت در کار شما باعث افزایش بازدید واقعی و ارزشمتد می شود.

Black Hat SEO یا سئو کلاه سیاه

تکنیکی از سئو است که موتور های جستجوگر آن را تایید نمی کنند و سعی در کاهش تاثیر آن در نتایج خود دارند.

این تکنیک همچنین با نام سئو سیاه نیز شناخته می شود. تکنیک سئو کلاه سیاه یا سئو سیاه مشخصات زیر را دارا می باشد.

  • برای بدست آوردن رنک بهتر از روش هایی که مورد تایید موتور های جستجوگر نیست استفاده می شود و فریب کاری هم در آن یکی از عامل های اصلی است.
  • کاربر از صفحه ای که در اصل برای فریب موتور های جستجوگر ساخته شده است به صفحه ای دیگر منتقل می شوند که به دنبال آن است.
  • کاربر به صفحه ای دیگر هدایت می شود که با صفحه ای که در موتور جستجوگر رنک گرفته بود متفاوت است و معمولا بنا به مقاصد تبلیغاتی این کار انجام می گیرد.
  • نگارشی از صفحه به spider یا Bot های موتور جستجوگر ارائه می شود در حالی که به کاربر نگارشی دیگری از صفحه ارائه می شود که به این روش Cloaking SEO یا سئو پنهان کاری گفته می شود.
  • از نوشته های پنهان که برای کاربر قابل دیدن نیست از طریق تغییر رنگ متن یا ریز کردن فونت و… استفاده می شود.
  • کلمات کلیدی در Meta tag تکرار می شود و از کلمات کلیدی استفاده می شود که ارتباطی به محتوای قرار داده شده ندارد که به این کار Metatag Stuffing یا اشباع کردن متا تگ می گویند.
  • کلمات کلیدی در صفحات با محاسبه جای می گیرند تا تعداد، تنوع و چگالی آن کلمه کلیدی در صفحه بالا برود که به این کار Keyword Stuffing یا اشباع کلمه کلیدی می گویند.
  • صفحاتی با محتوای بسیار ضعیف ساخته می شود که مقدار محتوای آن کم است و به جایی آن کلی کلمات کلیدی و عبارات رایج قرار داده شده است. به چنین صفحاتی Doorway or Gateway Pages یا صفحات درگاه می گویند.
  • سایت های گروهی که از طریق ساخت چندین سایت با محتوای مشابه ولی با URL های گوناگون است.
  • ساخت کپی و برابر اصل از یک وبسایت معروف که از نظر خزنده های موتور جستجوگر محتوای آن مشابه وبسایت اصلی ولی کاربر را به محتوای نادرست و در بعضی مواقع خطرناک هدایت می کند. به چنین کاری page hijacking یا دزدی صفحه می گویند.

همیشه از این مواردی که به عنوان مشخصات تکنیک سئو سیاه گفته شد دوری کنید تا وبسایت شما از روش درست رنک بگیرید.

موتور های جستجوگر به اندازه ای باهوش هستند که مواردی که در بالا گفته شد را تشخیص بدهند و روز به روز هم باهوش تر می شوند و در نهایت چیزی گیر شما نمی آید 🙂

تکنیک های سئو به زبان ساده – بخش دوم آموزش بهینه سازی وبسایت
به این نوشته امتیاز بدهید
برای دریافت تازه‌ترین ها به کانال تلگرامی کدفنجونی بپیوندید : cupcode_ir@

دیدگاه خود را در میان بگذارید

@

شما ربات هستید؟ *