حل مشکل تفاوت ساعت در نصب اوبونتو در کنار ویندوز

  • جمعه ۰۱ بهمن, ۱۳۹۵
  • ۵۸۴۱ بازدید
حل مشکل تفاوت ساعت در نصب اوبونتو در کنار ویندوز
5 (100%) 1 vote

اگر تا به حال سیستم عامل اوبونتو (Ubuntu) را در کنار سیستم عامل ویندوز (Windows) نصب کرده باشید، شاید متوجه شوید که ساعت سیستم شما در زمانی که با ویندوز بوت می‌شود با زمانی که با اوبونتو بوت می‌شوید تفاوت دارد. در ادامه به حل مشکل تفاوت ساعت در نصب اوبونتو در کنار ویندوز می‌پردازیم.

مشکل اختلال و تفاوت ساعت بین سیستم عامل های اوبونتو و ویندوز به این دلیل اتفاق می‌افتد که سیستم عامل اوبونتو بصورت پیشفرض ساعت را در “ساعت سخت افزاری” به شکل برگرفته از UTC ذخیره می‌کند، در صورتی که سیستم عامل ویندوز ساعت محلی را در آن ذخیره می‌کند که این موضوع باعث تداخل دو شیوه ذخیره سازی می‌شود.

حل مشکل تفاوت ساعت در نصب اوبونتو در کنار ویندوز

روش حل این مشکل بسیار ساده است و انجام آن از هر دو سیستم عامل اوبونتو و ویندوز شدنی است!

البته اوبونتو پیشنهاد می‌کند این کار را از سیستم عامل اوبونتو انجام ندهید چرا که با تغییر دادن حالت ذخیره سازی UTC به حالت ذخیره به شکل ساعت محلی با توجه به تغییر ساعت در برخی مواقع مانند ساعت تابستانی ممکن است به دردسر بی‌افتید!

بنابراین یک راست به سراغ روشی می‌رویم که در آن ساعت سیستم عامل ویندوز را بر اساس UTC تنظیم کنیم!

تنظیم ساعت ویندوز بر اساس UTC

این روش بر روی سیستم عامل های Vista SP2، Windows 7، Server 2008 R2، Windows 8/8.1 و Windows 10 عملی است.

sc config w32time start= disabled

دلیل متوقف کردن سرویس Windows Time این است که این سرویس حتی با اجرای فایل ریجستری بالا، بعد از خاموش شدن سیستم ساعت را دوباره بر اساس زمان محلی در RTC ذخیره می‌کند.

  • در نهایت سیستم خود را ریستارت کنید

در صورتی قصد دارید به تنظیمات نخست بازگردید مراحل زیر را انجام بدید.

بازگشت به تنظیمات ساعت محلی در ویندوز

sc config w32time start= demand
  • در نهایت سیستم را ریستارت کنید
حل مشکل تفاوت ساعت در نصب اوبونتو در کنار ویندوز
5 (100%) 1 vote
برای دریافت تازه‌ترین ها به کانال تلگرامی کدفنجونی بپیوندید : cupcode_ir@

محسن

اسفند ۴, ۱۳۹۶ در ۱۱:۵۲ ق.ظ

پاسخ

سلام.ممنون عالی بود

دیدگاه خود را در میان بگذارید

@

اگر ربات نیستید به پرسش پاسخ دهید! * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.