دامنه برای وبسایت را چگونه سئو انتخاب کنیم؟ – بخش سوم آموزش بهینه سازی وبسایت

  • شنبه ۲۴ تیر, ۱۳۹۶
  • ۵۴۰ بازدید

زمانی که به فکر شما می رسد تا یک کسب و کار از طریق اینترنت آغاز کنید، اولین چیزی که انتخابش توجه شما را جلب می کند، دامنه برای وبسایت شماست. پیش از انتخاب دامنه برای وبسایت خود می بایست به نکاتی درباره سئو دامنه وبسایت خود توجه داشته باشید که قصد دارید در بخش سوم از آموزش بهینه سازی وبسایت (سئو) به آن بپردازیم.

دامنه برای وبسایت را چگونه سئو انتخاب کنیم؟

پیش از انتخاب دامنه برای وبسایت 3 پرسش زیر را به خود پاسخ دهید.

  • چه گروهی مخاطب هدف وبسایت شماست؟
  • قصد دارید چه چیزی به آنها بفروشید؟ کالای قابل لمس است یا برای مثلا کالای متنی است؟
  • ایده کسب و کار شما را چه چیزی از مشابه های موجود در وبسایت متمایز می کند؟

بسیاری از وبمستر ها فکر می کنند خوب است که در نام دامنه خودشان کلمات کلیدی را به کار ببرند. کلمات کلیدی در نام دامنه معمولا مهم هستند، ولی تا زمانی که نام دامنه انتخابی توسط شما کوتاه، قابل حفظ و بدون هرگونه خط تیره باشد.

استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه، به شما در برابر رقیبان خود برتری می دهد. داشتن کلمات کلیدی در نام دامنه می تواند از طرفی تعداد کلیک هایی که بر روی در نتایج نمایش داده شده از وبسایت شما توسط موتور های جستجوگر شود و همچنین در تبلیغات پولی (مانند Google Ad) که انجام می دهید و همچنین لینک دادن داخلی (inbound link) به دامنه شما در صورتی که کلمات کلیدی در آن باشد کمک کننده خواهد بود.

از خریدن نام دامنه های گیج کننده و طولانی خودداری کنید. بعضی از وبمستر ها واژه ها را در نام انتخابی با خط تیره جدا می کنند. در گذشته نام دامنه در رنک صفحات شما تاثیر زیادی داشت ولی در حال حاضر موتور های جستجوگر فاکتور های دیگری را برای تحلیل دارند و این موضوع دیگر یک نقطه قوت نیست.

در نام دامنه انتخابی 2 یا 3 واژه به کار ببرید تا به یاد سپردن آن ساده شود. بعضی از وبسایت ها کار خود را با برند کردن یک نام آغاز می کنند. نامی که شاید تا قبل از به کار گرفته شدنشان معنی نداشتند ولی تبدیل به برند شدند. مانند eBay, Yahoo!, Wikipedia و Google که برند های معروف حال حاضر هستند.

اگر بخواهیم درباره انتخاب واژه ها در نام دامنه بیشتر توضیح بدهیم باید با یک مثال بگوییم که نام انتخابی را باید بتوانید پشت تلفن فقط با یک بار گفتن به طرف مقابل بفهمانید. باید شخص مقابل بتواند آن را هجی کند و از روی نام آن نوع وبسایت را تشخیص بدهد.

در نهایت، شما باید بتوانید به پرسش های زیر پاسخ بدهید.

  • دلیل شما برای راه اندازی وبسایت چیست؟
  • چرا باید کاربران از وبسایت شما به جای دیگر وبسایت ها خرید کنند؟
  • چه چیزی شما را از دیگر وبسایت ها متمایز می کند؟
  • جامعه هدف شما کیست و می خواهید چه چیزی بفروشید؟
  • 5 یا 10 وبسایتی که فکر می کنید کارشان خوب است را فهرست کنید. حالا فکر کنید که چرا کارشان خوب است؟!
  • 5 نام دامنه که با توضیحات داده شده مطابقت می کند را انتخاب کنید و به اطرافیان برای امتیاز دهی به این 5 نام دامنه بپرسید. هر کدام که بیشتر مورد پذیرش و البته حفظ کردن بود را انتخاب کنید. (بهتر از افرادی بپرسید که شما را نمی شناسند تا امتیاز دهی واقعی تر باشد)
  • دامنه ای که جذاب، قابل حفظ کردن و مرتبط با کسب و کار شماست، را انتخاب و ثبت کنید.

شما چه تجربه ای در این باره دارید؟ بی شک تجربیات شما ارزش زیادی دارد و خوشنود می شویم که آن را با دیگران به اشتراک بگذاریم.

دامنه برای وبسایت را چگونه سئو انتخاب کنیم؟ – بخش سوم آموزش بهینه سازی وبسایت
4.5 (90%) 2 votes
برای دریافت تازه‌ترین ها به کانال تلگرامی کدفنجونی بپیوندید : cupcode_ir@

دیدگاه خود را در میان بگذارید

@

شما ربات هستید؟ *