ساختار پیوند یکتا وردپرس – بهترین ساختار پیوند یکتای وردپرس چیست؟

  • شنبه ۰۹ اردیبهشت, ۱۳۹۶
  • ۵۶۱۸ بازدید
ساختار پیوند یکتا وردپرس – بهترین ساختار پیوند یکتای وردپرس چیست؟
به این نوشته امتیاز بدهید

اینکه صفحات وب شما چگونه آدرس دهی شوند و در واقع ساختار پیوندهای یکتا نوشته های شما به چه شکلی باشد، بحث مهمی در سئو وبسایت است. در این نوشته به بررسی ساختار پیوند یکتا رایج وردپرس در نوشته ها می‌پردازیم.

ساختار پیوند یکتا وردپرس

حتما متوجه منظور ما از بکار بردن پیوند یکتا شده اید ولی  در هر صورت توضیح کوتاهی درباره پیوند یکتا به ویژه در وردپرس خواهیم داشت.

پیوند یکتا یا Permalink در همان لینک و URL یک صفحه یا نوشته خاص است می‌بایست منحصربفرد نیز باشد. واژه “پیوند یکتا” را بیشتر در سیستم مدیریت محتوای وردپرس می‌شنویم که در هر نوشته یا برگه امکان تعیین آن توسط سازنده برگه/ نوشته یا حتی بطور خودکار و برگرفته از روی عنوان نوشته وجود دارد.

ساختار ایده آل URL از نظر سئو

قصد نداریم خیلی طولانیی توضیح بدهیم بنابراین بطور خلاصه می‌گوییم که از نظر Yoast که یک گروه فعال در زمینه سئو محتواست، URL های شما باید ساختاری باید ساده و مشخص داشته باشد.

نمونه ای از ساختار پیوند یکتا

نمونه ای از ساختار پیوند یکتا

اینکه URL برگه وبسایت خود را با نام نوشته به پایان برسانید بهترین نوع آدرس دهی است و حال اینکه می‌توانید از پیشوند هایی نیز در URL نوشته خود استفاده کنید.

برای نمونه اینکه در نشانی نوشته شما Category نوشته هم اضافه شود ولی در نهایت پایان دهنده آدرس نام نوشته شما یا چند واژه از کلمات کلیدی نوشته شما باشد.

یعنی یکی از دو حالت /%postname%/ یا /%category%/%postname%/  که می‌توانید در بخش تنظیمات پیوند یکتا وردپرس خود از آن‌ها استفاده کنید.

Yoast بر اینکه کلیدواژه کانونی شما در پیوند یکتا نوشته و همچنین عنوان نوشته شما باشد تاکید بسیاری دارد و این تاکید کاملا از روی افزونه WordPress SEO نیز مشخص است!

آیا افزودن تاریخ نوشته در URL خوب است؟

استفاده از تاریخ نوشته‌ها در URL هیچگاه سودی نداشته است. زمانی که تاریخ نوشته‌ها را به پیوند یکتا نوشته خود اضافه می‌کنید در واقع نوشته‌های خود را محدود به زمان کرده اید!

بسیاری از مواقع کاربران به دنبال نوشته‌هایی با تاریخ انتشار تازه هستند و فکر‌ می‌کنند که حتما نوشته‌های تازه تر اطلاعات بروز تر و بهترین را در اختیار می‌گذارند ولی همیشه این طور نیست و این موضوع باعث کاهش کلیک‌های نوشته های قدیمی شما می‌شود.

آیا از دسته‌ها در ساختار پیوند یکتا استفاده کنیم؟

اگر نام دامنه شما کوتاه است و مطمئن خواهید بود که بعد از اضافه کردن دسته‌های نوشته به ساختار پیوند یکتا همچنان URL نهایی کوتاه و مناسب خواهند ماند، ایده اضافه کردن دسته ها به ساختار پیوند یکتا بد به نظر نمی‌رسد ولی اگر قضیه برعکس این موضوع است، برای جلوگیری از سختی های به اشتراک‌گذاری لینک های خود و همچنین کاهش ارزش لینک‌ها از نظر گوگل بهتر است که از این‌کار خودداری کنید.

اگر اگر تصمیم به این کار گرفتید مطمئن شوید که برای هر نوشته خود یک دسته انتخاب می‌کنید تا آدرس نوشته های شما طولانی نشود.

اضافه کردن html. به ساختار پیوند یکتا خوب است؟

تقریبا می‌توان ادعا کرد که اضافه کردن html. یا هر فرمت دیگری به ساختار پیوند یکتا کمکی به رتبه وبسایت از نظر گوگل نخواهد کرد و شاید تنها از نظر یک کاربر و بازدیدکننده خوب به نظر بیاید تا درباره اینکه آدرس ساخته شده دقیقا چه چیزی را در بر دارد اطلاعاتی داشته باشد.

ولی از سوی دیگر می‌توان گفت که حتی این کار برای شما مشکل ساز خواهد شد چرا که اضافه کردن فرمت هایی مانند exe. حتی می‌تواند باعث کاهش رنگ وبسایت شما شود.

بنابراین به عنوان نتیجه می‌توان پیشنهاد کرد که چنین کاری انجام ندهید!

وبلاگ من در Google News ثبت است آیا باید اعداد را در ساختار URL داشته باشم؟

پاسخ کوتاه “منفی” است. تا چندی پیش Google News از شما می‌خواست که از یک عدد سه رقمی در URL نوشته‌های خود استفاده کنید تا نوشته شما به عنوان یک خبر یا News در فهرست گوگل ثبت شود.

راهکار این موضوع این بود که نقشه سایت XML جداگانه ای داشته باشید. ولی از سپتامبر سال 2015 دیگر نیازی به اعداد سه رقمی یکتا و حتی نقشه سایت XML نیست!

آیا کلیدواژه کانونی باید در ابتدای URL بیاید؟

این‌کار می‌تواند کمک کند ولی حتی اگر کلیدواژه کانونی که برای نوشته خود در افزونه WordPress SEO در نظر گرفته اید جزو چند واژه ابتدایی URL هم باشد باز هم خوب است.

چه تعداد کلمه در URL کافی است؟

به عنوان یک نکته مهم به یاد داشته باشید که طولانی کردن URL نوشته به سود شما نیست و همه چیز باید در یک حالت تعادل باشد.

تعداد کلمات پیشنهادی که برای بکار بردن در URL نوشته شما 4 یا 5 عدد است و هر چه که این تعداد بیشتر شود وضعیت بد می‌شود و چیزی نیست که آن را پیشنهاد کنیم!

تعداد کلمات بیشتر در آدرس URL باعث افزایش ارزش نوشته شما نمی‌شود.

آیا لازم است که ساختار URL خود را تغییر دهید؟

پاسخ این سوال خیلی هم ساده نیست. ممکن است شما برای چندین سال است که در URL نوشته های خود از تاریخ نوشته استفاده می‌کنید و حالا با تغییر ساختار آن با آسیب هایی زیادی روبرو شوید.

ولی اگر هنوز چندی نمی‌گذرد که کار خود را شروع کرده اید، ایجاد تغییرات اساسی و البته از روی دانش کار خوبی به نظر می‌رسد.

برای نمونه اگر تابحال URL نوشته های شما به شکل ?p= پیشنهاد می‌کنیم که هر چه زودتر و بدون توجه به عمر وبلاگ این ساختار را تغییر بدید.

برای نمونه اگر تصمیم گرفتید که دیگر در ساختار پیوند یکتای نوشته‌های خود از تاریخ استفاده نکنید، می‌توانید با ویرایش فایل .htaccess با دستور

RedirectMatch 301 /d{4}/d{2}/d{2}/(.*) http://cupcode.ir/$1

در وب سرور آپاچی و با دستور

location ~ /d{4}/d{2}/d{2}/(.*) {
 rewrite ^(.*)$ http://cupcode.ir/$1 permanent;
 }

در وبسرور انجین ایکس مطمئن شوید که URL های قدیمی شما به شکل /yyyy/mm/dd/%postname%/ به ساختار جدید اشاره خواهند کرد.

البته http://cupcode.ir را با آدرس دامنه وبسایت خود در کدهای بالا جایگزین کنید.

در نهایت پیشنهاد می‌کنیم حتما پیش از انتشار نوشته خود از تعیین یک آدرس و پیوند یکتا درست و مناسب مطمئن شوید و در صورتی که پس از گذشت مدتی تصمیم به تغییر آدرس نوشته ای گرفتید حتما آدرس قبلی را به درستی به آدرس جدید ریدایرکت 301 کنید.

اگر در ادامه این نکات شما هم چیزی در ذهن خود دارید، با ما در میان بگذارید 🙂

ساختار پیوند یکتا وردپرس – بهترین ساختار پیوند یکتای وردپرس چیست؟
به این نوشته امتیاز بدهید
برای دریافت تازه‌ترین ها به کانال تلگرامی کدفنجونی بپیوندید : cupcode_ir@

دیدگاه خود را در میان بگذارید

@

اگر ربات نیستید به پرسش پاسخ دهید! * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.