نوشتن عنوان سئو – یک عنوان خوب برای نوشته ها از نظر موتور های جستجو

  • یکشنبه ۰۴ تیر, ۱۳۹۶
  • ۳۲۱۴ بازدید
نوشتن عنوان سئو – یک عنوان خوب برای نوشته ها از نظر موتور های جستجو
به این نوشته امتیاز بدهید

یکی از مهمترین بخش هایی که وقتی می خواهیم سئو یک برگه وب را بررسی کنیم از نظر سئو اهمیت دارد، title یا عنوان آن برگه است و منظور ما از عنوان دقیقا همان عبارتی است که بین دو تگ <title> و <title/> قرار می گیرد. در ادامه به گفتن نکاتی درباره نوشتن عنوان سئو می پردازیم.

نوشتن عنوان سئو خوب

در ابتدا شاید بهتر باشد منظور را از به کار بردن عبارت “عنوان سئو” توضیح بدهم. منظور از عنوان سئو عنوانی برای یک برگه اینترنتی است که انتخاب می کنیم و این عنوان باید معیار های Search Engine Optimization یا بهینگی برای موتورهای جستجوگر مانند گوگل را داشته باشد.

اما چرا بحث انتخاب و نوشتن عنوان سئو بحث مهمی است؟

  • تگ تایتل یا تگ عنوان قدرتمندترین تگ در یک صفحه وب برای تشخیص تناسب بین کلمات کلیدی برای یک موتور جستجوگر است
  • عبارتی که در عنوان بکار می برید بهترین منبع برای متن های لینک شده به رنگ آبی در زیر نتیجه آبی است که گوگل از وبسایت شما نمایش می دهد
  • از نظر تئوری عبارتی که شما به عنوان عنوان نوشته انتخاب می کنید بهترین عبارت برای دریافت خلاصه ای از نوشته شماست

اگر یک صفحه وب را از نظر سئو بررسی می کنید حتما اولین چیز عبارت داخل تگ title باشد و به نکات زیر برای تغییر یا بررسی عنوان موجود توجه کنید.

در هر صفحه فقط یک <title> و درون <head> باشد

شاید برای شما چنین چیزی عجیب به نظر برسد اما دیده می شود که در بعضی صفحات وب چند بار از تگ عنوان استفاده شده یا حتی به جایی استفاده از در داخل سربرگ در داخل بدنه صفحه از این تگ استفاده می شود که هر دو کار اشتباه است و باعث می شود تا تگ عنوان صفحه شما بی ارزش و بدون قدرت شود.

مهمترین کلمات کلیدی را نزولی مرتب کنید

تگ عنوان برگه شما جایی برای قرار دادن بهترین و مهمترین کلمات کلیدی مربوط به برگه شماست. البته که ترتیب قرارگیری این کلمات هم مهم هستند.

به این معنی که مهمترین کلمه کلیدی باید اولین واژه باشد و به همین ترتیب کلمات کلیدی با اهمیت کمتر به ترتیب پشت سر هم باشند.

برای بدست آوردن مهم ترین کلمات کلیدی می توانید از ابزاری که گوگل در اختیار شما قرار داده مانند Google Trends و Google AdWord استفاده کنید.

برند وبسایت شما آخرین واژه باشد

در پاراگراف قبلی گفتیم که ترتیب کلمات کلیدی در عنوان برگه شما مهم است و از آنجایی که برند وبسایت شما یا همان نام وبسایت شما کلمه ای نیست که قرار است مهم واقع شود و مورد جستجو کاربران قرار بگیرد و همچنین اینکه نام وبسایت شما قطعا ربطی مثلا به صفحه یک محصول در فروشگاه اینترنتی شما ندارد، بنابراین پیشنهاد می شود نام وبسایت شما آخرین واژه در تگ عنوان صفحه وب شما باشد.

عنوان برگه با محاسبه فاصله ها بیشتر از 70 کاراکتر نشود

موتورهای جستجوگر عنوان های طولانی و دراز را برای صفحات وب نمی پسندند؛ بعد از یک مقدار معینی اعتبار یک کلمه کلیدی از نظر موتور جستجوگر از بین می رود.

مطمئن شوید که عنوان صفحه وب شما با محاسبه فاصله ها بیشتر از 90 کاراکتر نشود.

از واژه های توقف استفاده نکنید

ابتدا بهتر هست یک تعریف از واژه های توقف ارائه کنیم.

واژه توقف به واژه هایی گفته می شود که برای ایجاد ارتباط بین اجزای عبارت ها بکار برده می شوند و از واژه های اصلی جمله شما نیستند مانند : از، و، به، اگر، او و…

یعنی منظور این است که وقتی می خواهید برای صفحه وب خود عنوانی انتخاب کنید این عنوان از کلمات بدیهی و همیشگی جملات نباشد و بیشتر شامل کلمات کلیدی باشد.

البته از این مهمتر این است که عنوان شما فقط و فقط هم کلمه کلیدی نباشد که این موضوع باعث اسپم شدن می شود و نتیجه معکوس دارد.

اما پس چی؟! نه کلمات بدیهی استفاده کنیم و نه از کلمات کلیدی زیاد استفاده کتیم! درسته و این به تخصص و تسلط شما و کمی جستجو کردن در اینترنت بستگی دارد که کلماتی را انتخاب کنید که هم مهم باشند و هم شکل یک عبارت بدون اشکال املایی را داشته باشند. نتیجه یک عنوان خوب با چند کلمه کلیدی مهم و البته بدون اسپم است.

نشان دهید که واژه های عنوان بدرستی انتخاب شده اند

عنوان شما نباید،کلماتی باشد که اصلا ارتباطی به موضوع متن اصلی شما ندارد. حتی پیشنهاد می شود که اگر واژه ای را درر عنوان صفحه خود استفاده می کنید حتما چندین و چند بار در موقعیت های مهم صفحه شما بکار برده شود و حتی درباره آن توضیحات کاملی داده شود تا ارتباط بین عنوان نوشته شما و متن به خوبی برای یک موتور جستجوگر قابل درک باشد. مثلا به این شکل نباشد که در عنوان شما اولین کلمه مهم “دانلود” است اما در متن نوشته خود و در تیتر ها از واژه “دانلود” هیچ استفاده ای نکرده باشید.

عنوان ها یکتا باشند

اگر می خواهید هر صفحه شما یکتا باشند باید عنوان و موضوعاتی که به آنها می پردازید هم یکتا باشند و فقط یکبار به آنها پرداخته باشید. یعنی اگر برای نمونه اگر در یک صفحه از عنوان “دانلود برنامه Winrar” استفاده کردید در نوشتن عنوان سئو صفحات دیگر چنین چیزی را تکرار نکنید و توضیحی در این باره نپرردازید و بگذارید که این صفحه یکتا بماند.

عنوان را یک راست در Heading ها کپی نکنید

اینکه یک عبارتی را به عنوان عنوان نوشته خود انتخاب کنید و دقیقا همان عبارت یا از دیدگاه فنی همان رشته را در تیترها یا Heading ها نیز بکار ببرید کار درستی نیست. منظور این نیست که عبارات نوشته شده در تیترها هیچ ارتباطی با عبارت عنوان صفحه نداشته باشد اما می گوییم که مثل هم نباشند.

حتی در صورتی که از وردپرس و افزونه وردپرس سئو استفاده کنید باز هم چنین نکته ای به شما یادآوری نمی شود که نکات اشاره شده در این نوشته نکاتی هستند که خودتان باید به آنها توجه کنید و افزونه ها در این باره بی خیال هستند!

در نوشتن عنوان سئو  کیورد پر کن نباشید!

یک عنوانی که همش از کلمات کلیدی پر شده است و شاید یک کلمه را چندین و چند بار تکرار کرده اید، عنوان خوبی نخواهد بود. به دنبال پر کردن عنوان با کیورد نباشید و سعی کنید تا ازز هر واژه یکبار یا به تعداد کم استفاده کنید و بیشتر به گوگل راهنمایی برسانید که صفحه شما درباره چیست.

از دیدگاه شما نکته ای در این بین جا مانده؟! با ما در میان بگذارید و یاری کنید تا این نوشته با بهترین ها کامل بشود 🙂

نوشتن عنوان سئو – یک عنوان خوب برای نوشته ها از نظر موتور های جستجو
به این نوشته امتیاز بدهید
برای دریافت تازه‌ترین ها به کانال تلگرامی کدفنجونی بپیوندید : cupcode_ir@

علی بنازاده

آبان ۲۱, ۱۳۹۶ در ۵:۰۰ ب.ظ

پاسخ

ممنون . بهترین نوشته ای بود که در مورد عنوان ها مطالعه کرده بودم

دیدگاه خود را در میان بگذارید

@

اگر ربات نیستید به پرسش پاسخ دهید! * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.