ادغام دو سلول در اکسل

  • آخرین بروزرسانی در چهارشنبه 27 می 2020

    Average rating 5 / 5. Vote count: 1

اکسل نرم افزاری عالی با هزاران تابع کاربردی است. اما یکی از عملکرد هایی که به صورت پیشفرض در اکسل در نظر گرفته نشده، ادغام مقادیر دو سلول یا در واقع دو ستون از یک شیت اکسل است به صورتی که داده های آن دو ستون از بین نرود. در ادامه روش این کار را توضیح می دهیم.

اگر سعی کنید که از قابلیت ادغام دو ستون اکسل استفاده کنید به شما هشدار نشان داده می شود که در ادغام دو سلول فقط داده های سلول بالا سمت راست دست نخورده باقی می ماند و بقیه داده ها از بین می رود.

خوشبختانه، با استفاده از فرمول ها و ابزار، امکان ادغام دو ستون داده در یک ستون وجود دارد.

زمان مورد نیاز: 15 دقیقه.

برای ادعام کردن مقادیر دو سلول با یکدیگر یا به عبارتی دیگر ادغام دو ستون در اکسل به صورت زیر عمل کنید.

  1. بر روی Table کلیک کنید

    در اکسل، بر روی سربرگ Insert در منوی بالا کلیک و سپس Table را انتخاب کنید.

  2. فرمول را اضافه کنید

    در باکس Create Table که باز می شود فرمول را به گونه ای تغییر دهید که فقط ستون ها و سطر هایی که می خواهید با یکدیگر ادغام شوند در جدول استفاده شوند. برای مثال اگر می خواهید F1 و G6 را با یکدیگر ترکیب کنید، فرمول به صورت “=$F$1:$G$6” خواهد بود و اگر ستون های شما سربرگ دارند، گزینه مربوط به آن را نیز علامتگذاری و در نهایت OK را انتخاب کنید.ساخت جدول در اکسل

  3. یک ستون تازه بسازید

    با راست کلیک کردن روی هر قسمتی از جدول و انتخاب Insert و سپس New column یا با کلیک و کشیدن نقطه سبز کوچک در گوشه جدول به قسمت خالی کنارش یک ستون جدید به جدول اضافه کنید.

  4. فرمول را وارد کنید

    در اولین سلول ستون جدید خود فرمول زیر را بنویسید.
    =CONCATENATE(F2, ” “, G2)
    فضای خالی بین علامت نقل قول در فرمول گام قبل به اندازه یک فضای خالی بین اطلاعات دو ستون می گذارد که به این وسیله جدا شود. F2 و G2 هم نام سلول هایی است که می خواهید با یکدیگر ادغام شود. اگر قصد دارید سلول های زیر این ها را ادغام کنید، می بایست F3 و G3 را بنویسید یا اگر می خواهید دو سلول سمت چپ این ها را ادغام کنید می بایست D2 و E2 را بنویسید.

  5. فرمول را به مقدار تبدیل کنید

    در گام بعد باید فرمول خود را به یک مقدار تبدیل کنید تا بتوانید ستون هایی که نیازی به آن ها نیست را حذف کنید. ابتدا، با گرفتن Ctrl و کلیک و کشیدن برای انتخاب همه سلول های ستون یا با نگه داشتن Ctrl + Shift و فلش پایین کیبورد و کلیک بر روی اولین سلول از ستون، ستون ادغام شده جدید خود را انتخاب کنید. اگر سیستم عامل شما ویندوز نیست، در سیستم عامل مک می توانید این کار را با نگه داشتن دکمه Command و کلیک و کشیدن یا نگه داشتن Command + Shift و فلش پایین انجام دهید.وارد کردن فرمول در یک ستون جدید

  6. محتوای ستون را کپی کنید

    محتوای ستون را با نگه داشتن دکمه Ctrl و C یا Command و C در مک کپی کنید. همچنین می توانید با راست کلیک کردن و انتخاب Copy این کار را انجام دهید.

  7. محتوا را جای گذاری کنید

    بر روی هر سلول در ستون انتخاب شده تان راست کلیک و از منو گزینه Paste Special را انتخاب کنید.Paste Special در اکسل

  8. منوی Paste Special

    در منوی Paste Special، بر روی حباب کنار Values کلیک کنید و سپس OK را بزنید.انتخاب مقدار در اکسل

  9. انتخاب ستون های بلااستفاده

    سپس، ستون هایی که دیگر نیازی ندارید را با کلیک بر روی اولین سلول ستون وسطی انتخاب کنید و کلید های Ctrl + Shift و فلش پایین و سپس Ctrl + Shift و فلش چپ را فشار دهید. در سیستم عامل مک این کار را با دکمه های Command + Shift و فلش پایین و سپس Command + Shift و فلش چپ انجام دهید.

  10. ستون های بلااستفاده را حذف کنید

    به محض این که انتخاب کردید، روی هر سلولی از ستون های انتخاب شده راست کلیک و گزینه Delete را از منو انتخاب کنید.حذف ستون های ناخواسته در اکسل

برای دنبال کردن نوشته های کاپ کد به کانال تلگرامی آن (cupcode_ir@) بپیوندید!

دیدگاه خود را بیان کنید

@