منظور از سئو خارجی (Off Page SEO) چیست؟

  • آخرین بروزرسانی در سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸

    Average rating 5 / 5. Vote count: 1

سئو یا SEO کوتاه شده عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی برای موتور جستجوگر است و به طور کلی شامل بروزرسانی وبسایت و فاکتور های مرتبط با آن است تا در نهایت بتوانید در بازار شلوغ امروزی در سطح اینترنت صدای خود را از طریق موتور های جستجوگر به مشتریان برسانید. اما ممکن است در مقالات و آموزش های مختلف چیز هایی درباره سئو خارجی یا Off Page دیده باشید که در ادامه قصد توضیح معنا و مفهوم هر کدام را داریم.

برای این که کسب و کار خود را به مردم معرفی کنید، بهینه سازی صفحات وبسایت شما و محتوایی که در هر کدامشان قرار می گیرد، ضروری است؛ ضروری از این جهت که موتور های جستجوگر برای رتبه بندی سایت ها معیار هایی را در نظر دارند. اگر از نظر یک موتورجستجوگر مانند گوگل رتبه خوبی داشته باشید، افراد بیشتری کسب و کار شما را می شناسند.

یک دهه پیش، سئو مفهوم ساده ای بود. تنها معیاری که باید در آن زمان رعایت می کردید این بود که کلیدواژه هایی را برای تولید محتوا انتخاب کنید که مرتبط با تخصص و موقعیت مکانی شماست؛ از طرفی رقبای اینترنتی شما هم کمتر بودند.

اما همینطور که سال ها گذشت، روش های جدیدی به میان آمدند. جدای از انتخاب کلیدواژه ها، فاکتور های دیگری هم برای اعتبارسنجی یک وبسایت در نظر گرفته می شود.

سرعت بارگذاری صفحه، سازگار بودن رابط کاربری وبسایت با دستگاه های موبایلی، بک لینک ها، بازخورد مشتریان یا کاربران، گفته های کاربران و… از جمله مواردی هستند که امروز برای اعتبارسنجی یک وبسایت یا به طور دقیق تر یک صفحه اینترنتی در نظر گرفته می شوند.

اما باید بدانید که سئو به دو بخش داخلی (On Page SEO) و خارجی (Off Page SEO) تقسیم می شود و بسیاری معنای آن را نمی دانند.

توضیح معنای سئو خارجی

فرآیندی است که در آن شما سعی دارید تا رتبه سایت خود را بهتر کنید ولی بر خلاف سئو داخلی هیچ تغییری در سایت خود نمی دهید. این کار می تواند از طریق گرفتن بک لینک از سایت های دیگر، ارسال مطلب در شبکه های اجتماعی یا حتی بازاریابی آفلاین باشد.

در این روش، بهینه سازی شما لازم نیست حتما به صورت آنلاین صورت بگیرد. می توانید به صورت فیزیکی و با استفاده از روش های سنتی بازاریابی و سعی کنید تا دیگران را با برند خود آشنا کنید.

بازدید هایی که به این روش بدست آورده اید، در دسته بندی سئو خارجی جای می گیرد.

انواع لینک هایی که در دسته سئو خارجی جای می گیرد، عبارتند از :

لینک های طبیعی – این لینک ها بدون درخواست شما به وبسایت شما مثلا توسط صاحب یک وبسایت دیگر داده می شود.


لینک های دستی – لینک هایی که با گذاشتن مطالب مهمان یا متقاعد کردن مشتریان یا سایر افراد تاثیر گذار به لینک دادن ایجاد می شود.


لینک های خود ساخته – این لینک ها با در وبسایت های دایرکتوری آنلاین به وبسایت شما داده می شود یا مثلا اگر سعی کنید در بخش کامنت های یک وبسایت به وبسایت خود لینک دهید به آن لینک های خود ساخته می گویند که البته از نظر خزندگان موتور های جستجوگر هم به عنوان تکنیک های سیاه در نظر گرفته می شود.


لینک هایی که به صورت طبیعی و از سایت های مرتبط با حرفه شما به وبسایت شما داده می شود بهترین گزینه برای بدست آوردن رتبه خوب از دیدگاه موتور های جستجوگر است.

همچنین با نوشتن مقاله و مطالب در وبسایت هایی که از رتبه خوبی برخوردار هستند نیز می توانید به مطالب خوب وبسایت خودتان لینک بدهید.

از تاثیر شبکه های اجتماعی نیز برای معرفی وبلاگ یا وبسایت خود غافل نشوید.

برای دنبال کردن نوشته های کاپ کد به کانال تلگرامی آن (cupcode_ir@) بپیوندید!

دیدگاه خود را بیان کنید

@