مشکل All hosts for ‘gmail.com’ have been failing for a long time در Exim

  • آخرین بروزرسانی در Thursday 21 January 2021

    Average rating 0 / 5. Vote count: 0

اگر مدیر یک سرور هاستینگ هستید و در هنگام ارسال یک ایمیل از سمت سرور هاست خود به یک سرور ایمیل دیگر مانند Gmail با خطایی که در عنوان می بینید روبرو شده اید، راهکار رفع این مشکل را در ادامه توضیح خواهیم داد.

این خطا مربوط به میل سرور Exim است که می تواند در کنترل پنل های مختلف هاستینگ از جمله سی پنل و دایرکت ادمین مورد استفاده قرار بگیرد.

فرآیند بازتولید خطا

این خطا زمانی به شما نمایش داده می شود که قصد داشته باشید از سرور هاست خود یک ایمیل به یک سرویس دهنده دیگر مثلا Gmail از طریق Rouncube یا… ارسال کنید.

در این صورت پس از ارسال ایمیل بلافاصله ایمیل با متن زیر برای شما ارسال می شود.

This message was created automatically by mail delivery software.
 
 A message that you sent could not be delivered to one or more of its
 recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
 
   d**ba**b*h*s*@gmail.com
     all hosts for 'gmail.com' have been failing for a long time (and retry time not reached)
 
 Reporting-MTA: dns; server.domain.ir
 
 Action: failed
 Final-Recipient: rfc822;d**ba**b*h*s*@gmail.com
 Status: 5.0.0
ترجمه خطا:

این پیام به صورت خودکار توسط نرم افزار تحویل ایمیل ساخته شده است.
امکان تحویل پیامی که فرستادید به یک یا چند گیرندگان وجود نداشت.
این یک خطای دائمی است. آدرس های زیر ناموفق بودند:
    d*ba*b*h*s*@gmail.com
تمامی هاست های 'gmail.com' به دلیل طولانی شدن (و به زمان تلاش مجدد نکشید) ناموفق بودند.
 Reporting-MTA: dns; server.domain.ir
 
 Action: failed
 Final-Recipient: rfc822;d*ba*b*h*s*@gmail.com
 Status: 5.0.0

راهکار حل مشکل

معمولا دو دلیل برای بروز چنین خطایی وجود دارد.

تنظیم نبودن rDNS

Reverse DNS یا PTR رکوردی است که می بایست توسط هاستینگ یا دیتاسنتر بر روی هاست نیم شما تنظیم شود.

در غیر این صورت ایمیل های شما توسط بسیاری از سرویس دهندگان ایمیل از جمله Gmail به عنوان ایمیل های نامعتبر در نظر گرفته می شوند و به مقصد نمی رسند.

شما می توانید با وارد کردن دامنه سرور خود در وب سایت intodns.com درست بودن PTR Record را بررسی کنید.

مشکل در پایگاه داده Exim

دلیل دیگر می تواند بروز مشکل در برخی از فایل های میل سرور Exim باشد.

در این صورت با اجرای دستورات زیر با داشتن دسترسی root در سرور لینوکسی خود، فایل ها را پاک کنید.

cd /var/spool/exim/db
rm -f retry retry.lockfile
rm -f wait-remote_smtp wait-remote_smtp.lockfile
service exim restart

حالا می بایست مشکل ارسال ایمیل حل شده باشد

سایر راهکار ها

در صورتی که مشکل تان با راهکار های بالا رفع نشد موارد زیر را نیز بررسی کنید.

  • آی پی سرور شما توسط سرویس دهنده های ایمیل بلاک نشده باشد.
  • آدرس ایمیل مقصد را از نظر درستی املا بررسی کنید.
  • مطمئن شوید پرت های مربوط به سرویس ایمیل در سرور شما باز است.
برای دنبال کردن نوشته های کاپ کد به کانال تلگرامی آن (cupcode_ir@) بپیوندید!
برای ثبت سفارش برنامه نویسی، طراحی وب سایت، بهینه سازی و... در کاپ کد کلیک کنید.

دیدگاه خود را بیان کنید

@