اگر مدیر یک سرور هاستینگ هستید و در هنگام ارسال یک ایمیل از سمت سرور هاست خود به یک سرور ایمیل دیگر مانند Gmail با خطایی که در عنوان می بینید روبرو شده اید، راهکار رفع این مشکل را در ادامه توضیح خواهیم داد.
این خطا مربوط به میل سرور Exim است که می تواند در کنترل پنل های مختلف هاستینگ از جمله سی پنل و دایرکت ادمین مورد استفاده قرار بگیرد.
این خطا زمانی به شما نمایش داده می شود که قصد داشته باشید از سرور هاست خود یک ایمیل به یک سرویس دهنده دیگر مثلا Gmail از طریق Rouncube یا… ارسال کنید.
در این صورت پس از ارسال ایمیل بلافاصله ایمیل با متن زیر برای شما ارسال می شود.
This message was created automatically by mail delivery software. A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed: d**ba**b*h*s*@gmail.com all hosts for 'gmail.com' have been failing for a long time (and retry time not reached) Reporting-MTA: dns; server.domain.ir Action: failed Final-Recipient: rfc822;d**ba**b*h*s*@gmail.com Status: 5.0.0
ترجمه خطا: این پیام به صورت خودکار توسط نرم افزار تحویل ایمیل ساخته شده است. امکان تحویل پیامی که فرستادید به یک یا چند گیرندگان وجود نداشت. این یک خطای دائمی است. آدرس های زیر ناموفق بودند: d*ba*b*h*s*@gmail.com تمامی هاست های 'gmail.com' به دلیل طولانی شدن (و به زمان تلاش مجدد نکشید) ناموفق بودند. Reporting-MTA: dns; server.domain.ir Action: failed Final-Recipient: rfc822;d*ba*b*h*s*@gmail.com Status: 5.0.0
معمولا دو دلیل برای بروز چنین خطایی وجود دارد.
Reverse DNS یا PTR رکوردی است که می بایست توسط هاستینگ یا دیتاسنتر بر روی هاست نیم شما تنظیم شود.
در غیر این صورت ایمیل های شما توسط بسیاری از سرویس دهندگان ایمیل از جمله Gmail به عنوان ایمیل های نامعتبر در نظر گرفته می شوند و به مقصد نمی رسند.
شما می توانید با وارد کردن دامنه سرور خود در وب سایت intodns.com درست بودن PTR Record را بررسی کنید.
دلیل دیگر می تواند بروز مشکل در برخی از فایل های میل سرور Exim باشد.
در این صورت با اجرای دستورات زیر با داشتن دسترسی root در سرور لینوکسی خود، فایل ها را پاک کنید.
cd /var/spool/exim/db rm -f retry retry.lockfile rm -f wait-remote_smtp wait-remote_smtp.lockfile service exim restart
حالا می بایست مشکل ارسال ایمیل حل شده باشد
در صورتی که مشکل تان با راهکار های بالا رفع نشد موارد زیر را نیز بررسی کنید.
دیدگاه خود را بیان کنید